1) ثبت نام و تشکیل پرونده دانشجویان جدیدالورود و متقاضی خوابگاه
2) بررسی مدارک (تعهد محضری و ..)ومعرفی دانشجویان متقاضی واجد شرایط به خوابگاه در هر نیمسال تحصیلی
3) وارد کردن لیست دانشجویان ساکن خوابگاه در سامانه صندوق رفاه دانشجویان در هر نیمسال
4) انجام تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل یا دانشجویانی که به هرنوعی قطع ارتباط با دانشگاه داشته اند و اعلام بدهی خوابگاه ایشان به صندوق رفاه دانشجویان
5) معرفی دانشجویان متقاضی کاردانشجوئی خوابگاه
6) سرکشی مرتب از خوابگاهها و بررسی وضعیت نظافت و سایر مشکلات خوابگاه
7) گزارش دهی روزانه مسائل خوابگاهها به سرپرست اداره ومدیریت دانشجوئی
8) کنترل حضور، مرخصی و جابه جایی پرسنل خوابگاهها
9) کنترل حضور وغیاب انجام شده در خوابگاهها و پیگیری موارد ورود و خروج غیرمجاز
10) رسیدگی به مشکلات دانشجویان ، صحبت با دانشجویانی که نیاز به تذکر دارند و ارتباط با خانواده آنها
11) بررسی کمبودهای وسایل و امکانات خوابگاهها جهت درخواست خرید یا تعمیر به صورت روزانه
12) تهیه آمار جهت ارائه واحدهای مختلف در موارد موردنیاز
13) بارگزاری اسناد ومدارک مربوط به برنامه عملیاتی حوزه خوابگاهها در سامانه HOP
14) کنترل دانشجویانی که به نوعی دچار مشکلات روانشناختی می باشند و ارجاع به مرکز مشاوره جهت پیگیری و درمان
15) ارتباط مستمر با دانشجویان در خصوص رفع نواقص و بهبود وضعیت خوابگاه
16) شناسایی و معرفی دانشجویان خاطی ومعرفی دانشجویان نمونه به حوزه معاونت امور دانشجوئی